Livrare gratuită la comenzi peste 500 Lei | Folosește codul
BLOOMILU
pentru 10% discount.
Politica de retur
- Home
- Politica de retur
Politică de retur / Retragerea din contract
Pentru produsele Bloomilu achiziționate online de pe pagina web bloomilu.ro
Prezenta procedură stabilește cadrul convențional necesar privind renunțarea la cumpărare a produselor achiziționate de pe site-ul web bloomilu.ro, proprietatea OPREAN PAULA-MONICA P.F.A., întreprindere economică de naționalitate română, având sediul social în Sat Saldabagiu de Munte, Com. Paleu, str. Gheorghe Doja, nr. 6, jud. Bihor, având număr de ordine în Registrul Comerțului F05/155/2022, cod unic de înregistrare fiscală RO45582952
Clienții Bloomilu pot returna produsele achiziționate de pe site-ul web bloomilu.ro, conform termenilor și condițiilor de retur prevăzute în prezenta procedură.
Vă informăm că, pentru contractele încheiate la distanță, în cazul în care renunțați la cumpărare, solicitând returnarea unui/unor produs/e achiziționat/e de pe site-ul web bloomilu.ro, vă exprimați în mod expres și fără echivoc acordul cu privire la acceptarea integrală a prevederilor prezentei proceduri de retur a produselor. Acest serviciu nu limiteaza în niciun fel drepturile care revin cumparatorilor în baza prevederilor legale în vigoare, inclusiv dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, astfel cum a fost completată/modificată de Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022, prin care s-a transpus în legislatia nationala Directiva (UE) 2019/2.161 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019.
1.Termenul de returnare pentru produsele Bloomilu achiziționate de pe site-ul web bloomilu.ro
Produsele cumpărate de pe site-ul web bloomilu.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestora, fara precizarea motivelor. Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:
din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor;
în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;
în cazul contractelor pentru livrarea periodică de bunuri pe o perioadă de timp determinată, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului bun.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
2.Condițiile cu privire la procedura de retragere/retur
Pentru a-și putea exercita dreptul de retragere/returnare, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, înainte de expirarea perioadei de retragere/returnare, consumatorul/destinatarul comenzii trebuie să informeze expres Bloomilu cu privire la decizia sa de a se retrage din contract, utilizand o declarație neechivocă transmisă la adresa de e-mail: info@bloomilu.ro
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale, respectiv de a executa/incheia contractul la distanță sau în afara spațiului comercial, cu precizarea urmatoarelor:
produsele pe care cumpărătorul înțelege să le returneze trebuie să fie în ambalajul lor original, sigilate si într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare, fără a avea modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc. Returnarea nu poate fi acceptată în situația în care produsele sunt desigilate, defecte, folosite, ambalate necorespunzător;
se acceptă returnarea produselor desigilate de către client doar dacă produsul/produsele cumpărat/e sunt neconforme (de exemplu: acesta/acestea are/au un viciu ascuns, defect din fabricație, cum ar fi: conținutul neconform; recipientul unui produs prezintă urme de deformare încă din fabricație; mecanismul de pompare al unui parfum nu poate pulveriza conținutul etc). Conform definiției de la art. 2 pct. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, republicată cu modificările și completările ulterioare, reprezintă viciu ascuns deficiența calitativă a unui produs ce nu a fost cunoscută și nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare în momentul achiziționării produsului;
în situația în care cumpărătorul/clientul a beneficiat de o ofertă specială, primind alaturi de produsul/produsele cumparat/e alte produse promoționale/cadouri, acesta va trebui să restituie toate produsele primite, inclusiv cele de tip promoțional/cadou. Dacă nu se va proceda la returnarea tuturor produselor promoționale/cadou primite, returul nu va fi acceptat;
în situația în care cumpărătorul, prin achiziția online de pe site-ul web bloomilu.ro a beneficiat de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin returnare, acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele eșantioane. Mai precis, daca valoarea produselor returnate depaseste 50% din suma platita pentru achizitia initiala, cumpărătorul va trebui să restituie produsul/produsele pe care dorește sa îl/le returneze doar împreună cu eșantioanele/cadourile/promoțiile ori voucherele/produsele etc. primite, respectiv produsul/produsele achiziționate la ofertă în schimbul comenzii produsului/produselor returnat/e, astfel încât Bloomilu să poată da curs cererii sale de returnare. Astfel, produsele primite cadou/promoționale sau ca bonus/eșantioane etc., trebuie să fie sigilate, în ambalajul original, nefolosite, neutilizate, fără modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc., apte de a fi din nou comercializate;
în cazul returnării unor produse, ce au fost achiziționate într-o campanie promoțională sau pe baza unui cupon/cod promoțional, efectuată după încheierea campaniei promoționale respective sau după utilizarea cuponului/codului de discount, clientului/cumpărătorului îi va fi restituită suma pe care a platit-o efectiv pentru produsul returnat;
în cazul promoțiilor în care reducerea este obținută cu condiția achiziționării mai multor produse, returnarea echivalează cu renunțarea de către cumpărător la promoție, indiferent de termenul de returnare. În această situație, returnarea este posibila doar cu condiția returnării de către client a tuturor produselor a căror cumpărare i-a dat dreptul de participare la promoție;
produsele pot fi returnate doar dacă sunt în aceeași stare în care au fost livrate (acestea trebuie să conțină toate accesoriile cu care produsul a fost livrat, cât și instrucțiunile, să nu aibă urme de folosință). Lipsa îndeplinirii condițiilor de mai sus, face ca Bloomilu să nu poate da curs cererii de retragere/returnare;
Schimbul produselor cumpărate la promoție, efectuat dupa încheierea promoției respective sau al produselor cumpărate pe baza unui cupon/cod de discount este posibil doar prin înlocuirea cu un produs de același tip, cu același preț (prețul plătit efectiv de cumpărător/client), care poate diferi doar prin dimensiune, culoare sau model.
Returnarea produselor se va face doar pe baza atașării unei copii a dovezii de cumpărare, respectiv a facturii fiscale.
3.Produse care nu sunt acceptate la retur (exceptate de la dreptul de retragere)
Nu pot fi acceptate în vederea returnării următoarele produse conforme:
cele care au fost desigilate după livrare, care nu pot fi recomercializate, care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protecție a sănătății (de exemplu: produsele de îngrijire, de machiaj, parfumuri, parfumuri de cameră, etc.);
cele care prezintă modificări fizice/estetice ori alte deficiențe imputabile consumatorului;
cele care au fost confecționate/produse potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur cu privire la produsele conforme desigilate de el.
Totodată, Cumpărătorul ia la cunoștință că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur asupra produselor personalizate la cererea sa.
4.Procedura de retragere/retur în cazul achiziției de produse de pe site-ul web bloomilu.ro
Cumpărătorul sau, după caz, destinatarul comenzii, pentru a-și exercita dreptul de retragere, trebuie să informeze expres Bloomilu la următoarele date de contact: info@bloomilu.ro cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă în acest sens.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, cumpărătorul returnează/înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată, în termenul indicat mai sus. Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezenta procedură de retur, conduce la decăderea cumpărătorului din dreptul de a mai returna produsele, Bloomilu fiind pe deplin îndreptățită să refuze un astfel de retur.
În temeiul art. 13 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă sa furnizeze către Bloomilu datele unui cont bancar pentru transferul sumelor de bani. În orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Procesul de returnare al banilor este de 14 zile de la primirea și validarea conformității produsului/produselor la depozit.
În baza prevederilor art. 13 alin. (3) din OUG nr. 34/2014, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca nu vor fi rambursate costurile suplimentare de livrare în cazul în care acesta a ales alta modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Bloomilu.
În cazul în care consumatorul nu solicită returnarea sumei de bani plătite, ci solicită înlocuirea/schimbul produsului, după ce Bloomilu va constata că cererea de returnare este eligibilă (analizând situația/starea în care se află produsul), consumatorul are posibilitatea de a opta pentru una dintre următoarele opțiuni:
înlocuirea cu un produs identic de pe site-ul web bloomilu.ro (același tip de produs, aceeași cantitate etc.), ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc;
înlocuirea cu un produs diferit de pe site-ul web bloomilu.ro, ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc.
Produsele pe care consumatorul înțelege să le returneze vor fi expediate de cumpărător către OPREAN PAULA-MONICA P.F.A., la adresa: Sat Saldabagiu de Munte, Com. Paleu, str. Gheorghe Doja, nr. 6, jud. Bihor
Costurile directe legate de returnarea bunurilor vor fi suportate de consumator.
Coletele (retururile) care sunt trimise cu plata la livrare vor fi expediate înapoi la consumator, iar returnarea nu va fi realizată.
Puteți trimite coletul printr-o firmă de curierat (de ex. Cargus, FanCurier) la adresa indicata mai sus. În cazul în care aveți nelămuriri sau întrebări, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail info@bloomilu.ro
5.Procedura în cazul în care consumatorul returnează un produs față de care are suspiciuni privind lipsa de conformitate a acestuia
în cazul existenței unei neconformitați a bunului cumpărat, Bloomilu înțelege să se conformeze dispozițiilor legale în vigoare, inclusiv OUG 140/2021, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei (UE) 2019/771 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2019 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și s-a stabilit cadrul legal cu privire la contractele de vânzare încheiate între vânzător și consumator, în special norme privind conformitatea bunurilor, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile comerciale în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor și a bunei funcționări a pieței interne.
Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărător pentru orice neconformitate care exista în momentul livrării produselor de ocazie.
Se consideră că produsele sunt conforme contractului încheiat, dacă acestea: respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare; corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat; corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului; după caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului; dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; și respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Nu se considera lipsa de conformitate daca în momentul achiziționării Cumpărătorul a cunoscut sau putea, în mod rezonabil, să cunoască lipsa de conformitate a produselor.
În cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice, cumpărătorul/clientul poate opta pentru:
aducerea în conformitate, prin reparatia sau înlocuirea produsului cu un alt produs identic sau cu alte produse ce au aceeasi valoare economica ca și produsul returnat, la momentul achizitiei, cu conditia ca acesta/acestea sa fie pe stoc, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate;
o reducere de preț proporțională cu diminuarea valorii bunurilor achizitionate în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate;
Termenul de restituire se poate prelungi în cazul lipsei de lichiditați, situație în care cumparatorul va fi informat și, cu acordul acestuia, se va stabili o nouă dată de rambursare a sumei aferente returului.
Clientul/consumatorul care suspectează neconformitatea unui produs achiziționat sau are îndoieli cu privire la originalitatea și/sau calitatea acestuia, poate sesiza Bloomilu la următoarele date de contact: info@bloomilu.ro. Acesta va completa o declarație în scris, in care va explica în ce consta neconformitatea produsului, putand solicita efectuarea returului printr-o decaratie neechivoca in acest sens.
În urma recepționării returului de la consumator, Bloomilu va transmite reclamația împreună cu produsul, ambalajul, documentul justificativ de cumpărare și declarația clientului către producătorul produsului, sau după caz, distribuitorului autorizat, spre investigare.
Costul acestor investigații va fi suportat de către client în avans la momentul solicitarii, pe baza de factura din partea persoanei autorizate (chimist/ laborator), iar, ulterior, daca se constata oficial neconformitatea produsului investigat, clientului i se va restitui contravaloarea achitată pentru testare de către vânzător.
Totodata, consumatorul trebuie să cunoască că procedura de investigare poate dura până la 4 luni de zile (cu posibilitatea de a se prelungi, în funcție de complexitatea investigației) și că exista posibilitatea deschiderii recipientului produsului pentru realizarea investigației. Dacă producătorul sau după caz, distribuitorul autorizat, concluzionează că produsul are un continut neconform, atunci returul este acceptat, iar, în aceste condiții, produsul va fi înlocuit sau vă vor fi rambursați banii, în funcție de opțiunea aleasă.
În cazul în care conținutul produsului este declarat conform, Bloomilu își rezerva dreptul de a refuza înlocuirea produsului sau rambursarea banilor iar produsul este returnat clientului în starea în care a fost primit dupa investigare de la producător sau după caz, distribuitorul autorizat. În acest caz, toate cheltuielile suplimentare generate cu privire la procedura de investigare a conținutului produsului vor fi suportate de client.
6.Cheltuieli referitoare la procedura de retur
În conformitate cu articolul 14 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de cumpărător. Prin excepție, în cazurile de neconformitate sau neconcordanță între produsele livrate și comanda efectuată, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Bloomilu.
7.Prevederi privind prelucrarea datelor cu caracter personal
În vederea respectării prevederilor Regulamentului nr. 679/2016 (privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE – GDPR), înterprinderea economica OPREAN PAULA-MONICA P.F.A are calitatea de operator, iar pentru îndeplinirea formalităților legale referitoare la returnarea produsului, vă informam că operatorul va prelucra date cu caracter personal în condițiile prevăzute de art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR, respectiv următoarele date: nume și prenume, domiciliul sau reședința, adresa de e-mail, număr de telefon, cont bancar.
Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar – contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare, inclusiv cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (5) – (9) din O.U.G. nr. 34/2014, astfel cum a fost completat la 28.05.2022 de Punctul 19, Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022.
Vă informăm că, în situația în care dumneavoastră nu doriți să ne puneți la dispoziție aceste date, procedura de returnare a produselor nu este posibilă, întrucât nu ne putem conforma cerințelor obligatorii ale legislației în vigoare (de exemplu, dar nelimitat la acesta, legislația din domeniul fiscal).